niedziela, 1 lipca 2012

Konwersje, konwersje konwersje



Konwersja w Google Adwords jest to stosunek wyświetleń reklamy do wejść na stronę. Oznaczana jest w tym wypadku skrótem CTR. Im CTR jest wyższy, tym kampania reklamowa jest bardziej stargetyzowana na daną grupę docelową potencjalnych klientów. Ale mając trochę wiedzy ekonomicznej stwierdzam iż to nie wszystko. Liczy się efekt końcowy: o ile w wyniku zwiększonej ilości wejść na moją stronę, wzrosną moje dochody? I w tym przypadku bierze się pod uwagę czas przebywania potencjalnego klienta na  stronie z naszą ofertą: odrzucenie jest jednoznaczne z tym iż nasza strona za wolno jest odczytywana przez przeglądarkę internetową, lub jest pod względem graficznym i tekstowym nie profesjonalna, co powoduje iż jej przekaz jest mało wiarygodny w oczach klienta. A teraz drugi rodzaj konwersji: klient wstępnie zainteresował się naszą ofertą i przeszedł na naszą stronę z danymi kontaktowymi. Dobrze, jeśli oprócz danych kontaktowych mamy umieszczany na naszej stronie formularz kontaktowy. Zrobienie takiego formularza nie jest takie proste, bez znajomości PHP jest to prawie nie możliwe. Nawet jeśli nasz klient tu wejdzie, nie oznacza to wcale na sto procent, iż dokona w danej chwili transakcji, lub nawet złoży zapytanie o nasz produkt lub usługę. Nikt po prostu nie kupi produktu, którego w danej chwili nie potrzebuje, a motorem nie których działań ludzkich jest po prostu zwykła ciekawość. I w tym momencie duże znaczenie ma rozpoznawalność nazwy naszej firmy. Najważniejszą formą konwersji dla nas jest “moment prawdy”. Doszło już do zawarcia transakcji. Dobrze b by było dowiedzieć się, z kąd nabywca naszego produktu lub usługi dowiedział się o nas? Odpowiedź na te pytanie pozwoli nam na leprze zagospodarowanie naszym budżetem reklamowym i umieszczenie reklamy w takim miejscu, w którym można dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. I w sumie może się okazać, iż nie musi to być nawet internet.
25.03.2011 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz